IKEA užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvoje 1 iš 3 moterų bent kartą gyvenime patyrė smurtą artimoje aplinkoje. 2021 m. IKEA Baltijos šalyse paskelbė socialinės atsakomybės programą „Pastebėk smurtą“ ir, siekdama kurti gražesnį gyvenimą daugeliui žmonių, prisidėjo prie kovos prieš smurtą. 2022 m. rudens kampanija, bendradarbiaujant su Lietuvos mados dizaineriu Robertu Kalinkinu, darkart ryškiai ir prasmingai atkreipė dėmesį į smurto problemą artimoje aplinkoje.
Tikslai
- Didinti smurto problemos artimoje aplinkoje žinomumą ir atpažįstamumą
- Informuoti apie galimas priemones ir naudingus kontaktus smurto situacijose
- Sukurti medijose socialinį šurmulį įtraukiant nuomonės lyderius
- Įtvirtinti temos sąsają su IKEA prekės ženklu
Įgyvendinimas
Įprastai socialinės kampanijos daugiausia dėmesio skiria aukoms ir joms teikiamai pagalbai. Tačiau IKEA nusprendė kreiptis į didžiausią auditoriją – galimus liudininkus, kurie turėtų atpažinti smurtą tam, kad juos kviestume netoleruoti to, ką jie pamato ar išgirsta.
Kūrybinė koncepcija buvo paremta „nematomo“ smurto idėja ir raginimu imtis veiksmų jį pastebėti. Norėdami sukelti didesnį įsitraukimą socialiniuose tinkluose ir įtvirtinti šios problemos svarbą žiniasklaidoje, buvo nuspręsta sukurti unikalų IKEA bendradarbiavimą su mados dizaineriu Robertu Kalinkinu. Speciali krepšių kolekcija bei įsegami ženkliukai padėjo pasiekti auditoriją, kuri kitu atveju galbūt praleistų smurto temą pro akis. Ji taip pat paskatino daugybę lietuvių tapti žinutės „Pastebėk smurtą“ ambasadoriais ir prisidėti prie šeimos krizių centro atnaujinimo darbų.
Rudens kampanijos veiksmai, prie kurių įgyvendinimo prisidėjo skirtingų sričių IKEA partneriai, apėmė pristatymo ir smulkesnių renginių organizavimą, viešųjų ryšių ir reklamos kampanijas, komunikaciją IKEA fiziniuose ir online kanaluose bei pagalbą aukoms, tęsiant krizių centrų atnaujinimo darbus.
Rezultatai
Štai ką mums pavyko pasiekti rudens kampanijos metu:
40+
straipsnių ir reportažų apie „Pastebėk smurtą“ žiniasklaidoje
72%
tiek Lietuvos auditorijos pasiekta
3x
nuo iniciatyvos pradžios atpažįstamumas, kad kova su smurtu yra IKEA socialinės atsakomybės sritis, išaugo 3 kartus